viernes, 14 de octubre de 2011

Classroom Language

Time to stop speaking Spanish in class. Pay attention to the following actions and try to speak English in class from now on.
Ya es hora de dejar de hablar español en la clase. Fíjate cómo se dicen las siguientes acciones e intenta hablar en inglés a partir de ahora.

jueves, 13 de octubre de 2011

Classroom Objects


We are surrounded by multiple objects in our everyday classes. Let’s learn how you say them in English.
Estamos rodeados de objetos que usamos todos los días en clase. Vamos a aprender cómo se dicen en inglés.
When you don’t know a word, we ask..WHAT’S____IN ENGLISH?
Cuando no sepas una palabra, utiliza la pregunta What’s___ in English?
classroom%20vocabulary Classroom  place english through pictures
1 a board
2 a board pen
3 a noticeboard
4 a bag
5 a desk
6 a CD player and CD
7 a pen
8 a pencil sharpener
9 a ruler
10 a pencil
11 a folder
12 a piece of paper
13 a rubber
14 a notebook
15 a dictionary
16 a table
17 a chair
18 a radio

martes, 11 de octubre de 2011

Big Numbers



Have you already learned your numbers up to 100? you haven’t? Watch this video and learn them!
¿ya has aprendido los números hasta el 100? ¿no? mira este vídeo y apréndetelos.
If you are not into singing, listen to them here.
Si no te van las canciones, escucha los números aquí.

Listening comprehension activities on numbers
Actividades de escucha sobre números:
Telephone numbers: Exercise 1, Exercise 2 , Exercise 3,
Letters and numbers: Exercise 1
Numbers: Exercise 1, Exercise 2,
Big numbers: Exercise 1, Exercise 2.

lunes, 10 de octubre de 2011

Pronunciation: shower /∫/

/s/, /z/ y sh /ʃ/ are three difficult sounds for Spanish students. In this chapter, we are going to emphasize the difference among them. Remember /ʃ/ is the sound you make when you want someone to hush, for example, in a library: shhhhhhh!
La /s/, /z/ y /ʃ/ son tres sonidos distintos que los estudiantes de inglés tienen dificultades para diferenciar. En esta entrega vamos a ver cómo marcar bien la diferencia entre los tres sonidos.
La sh es el sonido que hacemos cuando mandamos callar, por ejemplo, en una biblioteca: “¡shhhhhhh!”
In these videos, you can watch how you need to put your mouth to pronounce these sounds:
En estos videos, puedes ver cómo tienes que colocar la boca para pronunciar estos sonidos:
Now, listen to these words that include /z/, /s/ or/∫/ to see how important a correct pronunciation is.
Ahora, escucha estas palabras con los sonidos /z/, /s/ o/∫/ para ver lo importante que es poder distinguirlas fonéticamente.
Now pay attention to the English words that start with the letter s+consonant. Spanish students pronounce e-s in words such as Spain /espein/or start /estart/. The secret is exaggerating and making the -s longer, as in SSSSSpain or ssstart or connect all the words in the sentence, as in He. . . espeaks. . . espanish. . . –> Hespeakspanish.
Finalmente, presta atención a las palabras que empiezan por la letra s+consonante. Los españoles pronuncian una e antes de palabras como Spain (Espain), o start (estart). El truco está en exagerar y alargar la s en palabras de este tipo para asegurarte de que no estás añadiendo una vocal antes. Por ejemplo, decir SSSSSSSSSpain, ssssssssstart. Otro truco muy bueno es conectar las palabras de tu frase para no dejar un hueco donde la e se puede colar. Por ejemplo, en lugar de He. . . espeaks. . . espanish. . . dices –> Hespeakspanish.

domingo, 9 de octubre de 2011

Pronunciation: fish /i/ – tree /i:/

Let’s go on with our pronunciation practice
Sigamos con nuestra práctica de pronunciación
In these activities- exercise 1 and exercise 2- you have to work out how to pronounce words with the sounds /i/, as in fish and /i:/, as in tree.
En las siguientes actividades- ejercicio 1 and ejercicio 2 - vas a practicar cómo pronunciar palabras que continen los sonidos /i/, como en fish o /i:/, como en tree.
Pay attention to these words:
Fíjate en estas palabras:
  • Kiss /k ɪ s/
  • Keys /k i: z/

sábado, 8 de octubre de 2011

Countries and Nationalities

In this link, you’ll be able to recognise and practise some countries and nationalities.
En este enlace podréis practicar con los países y nacionalidades.
This one is an easy one.
Éste es fácil.
You can also try this one, where you have to drag the halves.
También podéis practicar aquí, donde tenéis que arrastrar las mitades.
Now, try this one, where you’ll have to complete the nationalities yourself.
Ahora probad con éste, donde tendréis que escribirlas vosotros mismos.
Finally, watch this video and tell us where they are from, so what nationality they are.
Por último, mira este video y dinos de dónde son y, por tanto, de qué nacionalidad son.

jueves, 6 de octubre de 2011

Where are you from?


Where are you from?
I’m from…
Now, learn the English names of countries and capitals by clicking on this interactive map.
Ahora, aprende los nombres de los países y las capitales pinchando en este mapa interactivo
Países y nacionalidades.